söndag 26 februari 2012

Hellbergs barnmatsblogg

kan idag berätta om fläskfilé i curry och finfina tillbehör som ananas, bananer, mandariner och jordnötter.
Jag svettas. Så fort mat är en aning smaksatt rinner det i pannan. Nej, förresten, så fort den är VARM.
Det är säkert något klimakterieaktigt.
Jag ville ju hävda att jag gick in den åldern när jag hade svettattacker i somras, men eftersom jag just nu är öm där jag inte borde vara det om hormonerna är borta, så tillhör jag kanske fortfarande er ungdomar.

För övrigt har jag tvättat vita tygskor, sådana som man kan ha när snön är borta.
Tjoho.

8 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

God afton, jag har också tvättat idag men inga vita tygskor, bara vanliga kläder. Men de vita kläderna har jag haft lite mer än vanligt ändå i år eftersom vi har varit utomlands ett par gånger. Men en gång till skulle behövas, hyn är blek-blaskig nu så här innan solen har börjat ge lite färg...
Nu ska jag unna mig en skrivstund :-)

Åsa Hellberg sa...

Nu är ju du ny här Anne, och vet inte att man inte får använda ordet "unna" i den här bloggen.
Man behöver inte förtjäna att skriva, äta, köpa, njuta av livet. Man bara gör det eftersom man kan:)

Jag är inte ens blek, jag är GRÖN!

Anne Jonsson sa...

Åh vad klok du är. Så är det förstås. Naturligtvis. Jag är bara inte van. Eftersom jag inte har blivit publicerad (ännu) så känns det lite som om att mitt skrivande inte "berättigar" samma prioritet som andra saker. Är det fel att tänka så? När jag skriver ut det så ser jag hur knasigt det låter :-)...
Hm, får träna på att tänka om....

Åsa Hellberg sa...

Jo, för tusan!
Du blir inte författare om du inte ger det prioritet.

Bra att du tänker om. Jag vill omvända alla när det gäller det där ordet som man inte säger i den här bloggen:)

Ebba Range sa...

På andra sidan av att vara öm - där väntar mycket varma kryddor som inte ger ens ett uns av svettning i pannan eller annorstädes - bara njutning (jo, jo - vissa njuter väl av att svettas förstås, men jag räknar inte med dem här och nu)

Se framåt, där är det så njutbart mest hela tiden - jag vet ... lita på det:)

Åsa Hellberg sa...

Ebba; det är värt ett hurra!

Spader Madame sa...

Tjohoo för vita tygskor!

Åsa Hellberg sa...

Spader; JA!