måndag 27 februari 2012

Jag orkade till strax innan två,

sedan fick Oscarsgalan klara sig utan mig.
I morse vaknade jag av barnkvitter från dagiset en trappa ned. De var på den soliga gården, och med öppen balkongdörr gick varje skratt rakt in i lägenheten.

Vi har sportlov, i alla fall då och då under veckan, och just idag ska jag skriva.
Målet är 2000 ord, men jag är inte säker på att jag når det idag. Efter ett uppehåll brukar jag få veva igång mig själv, och först dag tre eller fyra brukar det lossna.
Det är okej.
Först en Harpa som måste gå ut.

3 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Lycka till med skriveriet, jag ska också skriva idag men jag har inga direkta mål med hur mycket. Det får bli hur mycket som helst...gärna.
Jag har en jobbig dialog som jag trixar med för att få den trovärdig och läsvärd, det är mycket viktig info som kommer fram ur den, men jag tycker det är svårt.
Tror jag struntar i den idag.
Jag skriver på ett annat kapitel istället...

Anonym sa...

Hoppas du får till dina 2000 ord men skulle det inte bli så så är det ju skönt att det finns en morgondag.
Tar du inte emot klienter längre?
Hur som helst ha en fin dag
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Anne; bra idé:)

Sanna; tack. Nej, jag skriver mest nu:)