måndag 4 juni 2012

Det varnas ibland för romantik,

att det är för osannolikt och att det sätter griller i huvudet på folk eftersom det inte är så verkligheten ser ut.
Är inte det lustigt?
Lite hyggliga män, lite hyggliga kvinnor och så är det overkligt?

Det tragiska kärleken, den som innehåller allsköns skit, den är okej att beskriva. Den hyllas till och med. Men så fort hygglighet och pirr i kropp och knopp är i fokus så blir det alldeles tokigt för en del.
Så här kan det se ut:
"Gud bevare oss från romantiken. Är det några böcker som har förstör tunga tjejers syn på kärleken så är det just romance. Besvikna på att sagorna inte överensstämmer med verkligheten lämnar de relation efter relation. Dessa böcker är skadligare för samhället än våldsamma dataspel."


Kommentar klippt från DN.

10 kommentarer:

Anonym sa...

oj då, då är jag farligt ute. Jag sitter i soffan, dricker gokaffe, äter Amedei choklad o läser just en sån bok, Sonjas sista vilja ! Jag njuter dessutom av den! Inte visste väl jag att jag var så våghalsig :)
Har inte kommit så långt än, men den bådar gott!
/Ylva :)

Åsa Hellberg sa...

Åh, Ylva (enjagkännerylva?). Du har god smak, ingenting annat!

Annika Estassy sa...

Alltså, låter h*n inte lite bitter den där kommentator på DN? Jag tror den behöver läsa mer romantik.

Åsa Hellberg sa...

Jag tror det också!

Anonym sa...

Det är inte tjejernas syn på kärlek som är förstörd. Snarare kritikerns. Stackar´n! Han har nog inte fått så många kramar i sitt liv.

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du har rätt. Stackarn.

Märta sa...

Haha, det var ord och inga visor!
Iofs har jag mina teorier varför skräckfilmer alltid får uppföljare till skillnad mot romantiska komedier. ;)

Åsa Hellberg sa...

Den teorin får du gärna berätta om.

Spader Madame sa...

Så jäkla trist! Romantiken gör allt. Så växlas den iofs med litet diskbänksrealism ibland, men det får man ta!

Anneli Stålberg sa...

Snacka om upp och ner vända världen. Jag är säker på att världen skulle vara en trevligare plats att vara på om det fanns mer romantiska filmer och böcker och mycket färre våldsamma dataspel.