onsdag 6 juni 2012

Idag ska jag på en studentuppvaktning,

minsann.
Utöver att det ska bli trevligt, så tänkte jag att jag i smyg ska studera hur det går till. Om ett år är det dags för oss och det är då hela släkten från västkusten ska komma. Faster Åsa ska bädda ned sina tre (trean kommer i september) syskonbarn i sin stora soffa. Det vet de inte än, de i släkten som är läskunniga.
Men kanske nu om de ser det här på min blogg?

Annars blir det nog mest manusläsning idag.
Har man en deadline så har man.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Har oxå vänner som tar studenten idag. Om du är i Stockholmlsområdet kanske vi ska till samma skola...

Åsa Hellberg sa...

Jag ska mer åt ditt håll, men till studentens hem.

Ninas skrivarlya sa...

Mysigt med studentmottagning. Om tre år är det dags för dottern... DET ser jag däremot fram emot med skräckblandad förtjusning...

Åsa Hellberg sa...

Visst är det läskigt hur fort det har gått, Nina?

Anonym sa...

När min dotter skulle ta studenten så var det hon som snappade upp hur det skulle gå till och talade om det för mig.
Jag kommer inte ens ihåg hur det var när jag slutade gymnasiet - det var inget firande i alla fall.
Jag gjorde som hon ville - men lite efter vad jag behövde - och hon blev nöjd och jag med.
Det är väldigt bra med barn som är om sig och kring sig så de får känna sig nöjda även när man själv inte vet....
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Det blir nog så här också, tror jag.