torsdag 28 juni 2012

Någon gång skulle jag vilja umgås med en stajlist.

Någon som sög tag i mig och vände och vred, mätte och suckade, för att till sist komma på vilken klänning som skulle passa mig och min kroppsform alldeles perfekt eftersom jag aldrig någonsin har kommit på det själv.
Ni behöver jag ingen klänning, och kanske aldrig någonsin igen, men om -bara om - skulle det vara oerhört roligt att exempel umgås i ett provrum med Camilla Thulin. Eller Trinny och Susannah.


Vet du vilken typ av klänning du klär i, eller gissar du vara för att du var fin i en sådan 1989?



14 kommentarer:

FRIDA sa...

Jag älskar Trinny och Susannah och har lärt mig massor av dem. Men ändå är man aldrig riktigt säker. Har drömt om att träffa dem de senaste tio åren och förra året kom de till Lund. Jag skrev tom till produktionsbolaget och anmälde mig som frivillig (trots att jag var gravid) men hörde aldrig ifrån dem och dagen de letade efter folk på stan satt jag i möten/hade lektioner precis hela dagen. Typiskt!

Kram Frida

Annika Estassy sa...

Jo, jag vet precis vilken typ av klänning som passar min kropp bäst. :)

Fru Venus sa...

Jag vet, har utbildning på området ;-)

Åsa Hellberg sa...

Hur vet du det?

Åsa Hellberg sa...

Nämen, berätta mer!

Åsa Hellberg sa...

Har du träffat en stajlist?

Anne Jonsson sa...

Jag håller med dig. Någon som vet hur man trollar bort en bred rumpa och ridbyxlår står högt på min önskelista.
Nu på sommaren så döljs dessa bäst i kjol...kanske något att börja med även vintertid!
Mina karaktärer i min bok har inga sådana komplex :-). Kanske man ska lyssna på dem!

Märta sa...

Camilla Thulins händer skulle jag mer än gärna lämna mig i! Hon har en absolut förmåga att ta fram kvinnligheten utan att det ser våpigt åt. Hurra för henne!

Tycker det är förfärligt tråkigt att handla kläder och vettetusan om jag har så god smak. Fast strykfritt och bekvämt kan väl aldrig vara fel? :)

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker det är jättesvårt, jag skulle uppskatta att få proffshjälp. Fast för mig med fyra barn och ett skrivande, sittande jobb blir det mest bekväma kläder : )

Annika Estassy sa...

Nej, men jag träffar min spegelbild varje dag och tror på det jag ser!

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, jag har ingen aning, det är nog det där med 1989 som gäller.......bara jag trivs brukar jag tänka, så blir det bra!
Men visst skulle det vara kul med nån som fixade till en.
Kram

Anonym sa...

Du kan få låna C - hon är en fena på det där att sminka, fixa hår och välja helt perfekta kläder!! // Anneli

Åsa Hellberg sa...

Hurra!!

Ebba Range sa...

1989 var det värre - då hade jag ganska stora "bomber" och kroppen var för övrigt liten och tunn. På nittiotalet gjordes bomberna mindre så att de passade bättre.
Sedan dess vet jag precis.
Men jag älskar att titta på Trinny & Susanna - lär mig något lite varje gång.

Flera gånger har jag provat Gudrun Sjödénkläder, färgerna och tygerna är så vackra men de passar inte alls min kroppsform - jag har typ ingen midja och smala höfter så jag fyller inte ut de modellerna. Då ser det ut som om jag väger 15-20 kg mer än vad jag gör. Sådant är lätt att se.