torsdag 7 juni 2012

Jag använder de nedersta

hyllorna i mina köksskåp. På de andra står tallrikar, glas och handmålade kaffekoppar som jag sällan, eller aldrig använder.
Igår råkade jag som av en liten händelse dra med mitt lilla finger bara pyttlite vid kanten på den andra hyllan. Det blev helt grått.
G-R-Å-T-T.

Idag har jag lyft ut allt ur skåpen och städat. Jag kunde inte sova i natt för att jag visste om allt det där dammet.
Påminn mig om att aldrig pilla med fingrarna där igen.
Det är inte att det finns där som är problemet.
Det är vissheten om det.

4 kommentarer:

Frida (påhittade nöjen) sa...

Haha! Så sant, så sant! Jag är precis likadan :)

Åsa Hellberg sa...

Visst är det FÖRÄRLIGT!?

Agneta sa...

Min syster var här igår och berömde den grå ytan på en liten pigtittare jag har. Det betyder att alla 23 gäster vi hade i lördags kan ha sett den också.
Hoppas att de trodde att det var en snygg patina ...

Åsa Hellberg sa...

hahahaha.