lördag 30 juni 2012

Lördagsöppet.

Tjoho.
Har jag berättat att jag lever med två njutare?
Det är inspirerande för någon som mest har bråttom (utan att ha särskilt mycket att brådska till ...)
Därför är det trams att jag längtar efter badkar. Jag har nämligen haft ett i en annan lägenhet och de 5, 5 minuters bad jag tog där en gång varannan månad bevisade en gång för alla att en dusch är perfekt för mig vare sig jag tror det eller inte.


Men så finns det guldkorn som till och med jag gläds åt.
I morgon kväll ska jag sätta på mig mascara och träffa en väninna på stan.
Det, mina vänner, är som en hel kurort.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa. Håller helt med dig att umgås med sina vänninor är som oftast mycket stimulerande.
För mig som lever mitt i skilsmässokrisen är deras stöd oersättligt. All deras närvaro deras tillrop och närvaro med tillåtande av mina tårar är oersättligt!
Deras stöd när livskamraten plötsligt ratar en och dessutom gång efter annan kränker än är ovärderligt. Utan dem hade jag inte kommit så här långt i min läkning av svek mm. Har som mål att bli hel och inte bitter. Även om det är lång väg kvar, framför allt måste det bli ett avslut på den ekonomiska sidan. Man slutar aldrig att förvånas över andra människors girighet och egennytta. För mig oförståligt. Att man dessutom bara kan klippa av alla band efter så många år.???/Nina

Åsa Hellberg sa...

Hej Nina. Ibland tror jag att det är bäst att sluta försöka förstå. Det är som det är och det handlar inte om dig, även om det är du som blir drabbad.

Kanske bättre att försöka fundera på vem du är, vad du vill och hur du tänker dig livet framåt?
I den processen är vänner ovärderliga.

Kram Åsda

Märta sa...

Att tanka vänskapsenergi är banne mig bland det bästa som finns! Hoppas ni skrattar så mascaran försvinner all världens väg! Ha det bäst! :)

Snäckskalsdalen. sa...

Väninnor är som det bästa bad som finns, man glömmer allt annat då! Ha det gott.

Åsa Hellberg sa...

Jag uppskattar mina vänner mer och mer och mer och mer.

Anonym sa...

Två njutare? Jag som hela tiden trott att du lever ensam med din son. Lustigt det där hur man skapat sig egna bilder av något som liksom blir en sanning. Njut på!

Åsa Hellberg sa...

Tvåan är en katt. En mkt njutningsfull sådan.

Anonym sa...

Ha! Ha! Va kul. Att det va katten de menade! Och tji fick jag! Tyckte väldigt mycket om din bok förresten! Och rekommenderar den varmt till alla jag känner!

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad roligt. Tack!!!