måndag 27 december 2010

Det är inte full fart idag,

istället kan jag dela in dagen i tempo, lugnt, tempo, lugnt.
Eftersom sonen är hemma träffar jag mina klienter per telefon, vilken betyder att varken dammsugaren eller övrigt putsmaterial har visat sig framme idag.

Det behöver dock komma fram minst en dammtrasa senare såg jag när jag plockade bort ännu en kruka med vissnade hyacinter.
Det blir inga nya, trots att de - som allting annat - säkert reas ut just nu.
Själv är jag redan trött på alla reor trots att jag inte har besökt en enda en.
Det är ett oskick att rea ut det jag betalade fullpris för dagen innan.

Nu ska jag maila läxor till mina klienter.
Vad gör du?

5 kommentarer:

Sus sa...

Vi ska leta oss till din förort och shoppa lite. Hjärtat tror att vi ska köpa skumpa, men jag har större planer än så ;-)

Agneta sa...

Jag sitter i soffan, dricker kaffe och äter choklad. Sämre kan man ha det!

Anonym sa...

Mjukstart låter det som och det verkar skönt, jag jobbar hela veckan eller inte fredag för då är det ju nyårsafton :D
Kram // Gafflan

Åsa Hellberg sa...

Sus; haha, lycka till!

Agneta; verkligen.

Gafflan; är det inte halvdag på torsdag? Det borde det vara..:)

Anonym sa...

Jag gillar inte heller mellandagsrean - och fattar inte att folk har så mycket pengar kvar, att handla som de gör, för.
Jag behöver inte något heller så...
Sanna