torsdag 16 december 2010

Förra året höll jag på att jaga livet

ur mig för att få fågelinfluensavaccin, och det misslyckades helt eftersom det konstant var slut. När det till sist fanns var jag slut.

I år har jag förträngt det ända fram till idag när jag läser om nya fall.
Ska ni vaccinera er?

För att slippa bli sjuk - och för att sonen fort ska bli frisk - har vi laddat med en väldigt kolhydrat, protein- och fettrik kost idag.
Ris, kassler och vispgrädde.
Denna enastående anrättning sköljdes ned med julmust.

Sa jag att vi åt lussebullar för några timmar sedan?

9 kommentarer:

Martina sa...

Ingen vaccination för mej,ingefära citron & honung funkar bra ! (blandat i kokt vatten)

Anonym sa...

Jag vaccinerar mig inte.
Jag hoppas jag klarar mig ifrån den här influensan också - och om inte att det bygger upp mitt imunförsvar ordentligt.
Sanna

Anonym sa...

Jag vaccinerar mig inte heller. Det är svårt det där. Men jag har bestämt mig för att det är bättre att kroppen får ha sitt imunförsvar i fred. Och jag lever än. :)

Ninas skrivarlya sa...

Jag vaccinerade mig motvilligt förra året, men i år kommer jag inte att göra det. Inte heller barnen tror jag. Båda blev ganska dåliga av sprutan förra året, och jag vill inte att de ska genomlida samma sak igen för ett vaccin som vi egentligen vet alldeles för lite om.

Anonym sa...

Jag har vaccinerat mig, vill inte ha någon influensa. Bättre att ta det säkra före det osäkra ...

Kram
Maria

Lysande ögonblick! sa...

Tror minsann ni klarar er, framförallt efter ni ätit lussebullar! :-)

Anneli Stålberg sa...

Det blir inget vaccin i år. Saffransbullar tror jag fungerar lika bra :)

Snäckskalsdalen. sa...

Nåt vaccin tog jag, men vad var det, jo, pandemin som det talades om så mycket och massvaccinering och allt, var det fågelinfluensa det???? Det är så mycket som är så fruktansvärt farligt numera så jag gitter inte hålla ordning på allt, men vanlig influensa vaccinerar jag mig inte emot.
Maten låter i alla fall jättegod.
Kram

Spader Madame sa...

Vaccinerad och klar, men alla virus hjälper det ju ändå inte mot. Men skulle ha mycket jobbigt med en influensa också! Stress är så gott som aldrig bra, försöker låta bli- men har svårt att stå emot!