måndag 27 december 2010

Man kan väl säga

att dagens matintag är relativt osynkade.
Sonen har pallrat sig upp ur halmen och precis ätit frukost.
Min egen vrålhunger dämpade jag med att trycka i mig en pizzabit och jag tror att jag faktiskt att jag behöver en tjock skiva skinka också.

I morgon ska vi byta en av julklappströjorna mot en storlek större.
Från Medium till Large.
Jösses.
När slutar tonåringar växa (på längden)?

Tillägg efter kontroll: Flickor 16 och pojkar 18, det vill säga om de kom in i puberteten "normalt".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lärt mig att tjejer slutar växa vid 20 och killar vid 22. Då olika mycket vid olika tidpunkter - en del växer kanske bara en cm de sista åren och någon annan en dm.
Men det kanske har ändrats sedan jag gick vårdlinjen för "hundra" år sedan :)
kram Sanna

Liz Wennberg sa...

Min 13-åring är runt 1.80 och måste oftast ha L. Han är smal som en sticka dessutom så det är inte lätt att få allt att sitta bra. Samma med 16-åringen. L och ibland XL är det som gäller. Lika lång och lika smal.

Liz Wennberg sa...

Jag vill gärna lägga till att de är oerhört snygga också. Okej?