torsdag 16 december 2010

Snacka om att välja rätt dag

för att träffa klienter via telefonnätet.
Nu var det mer ett lotteri än något annat, men ibland faller den lotten rätt även hos mig.

Annars är det dåligt med lotterivinster.
Inte för att jag köper särskilt många (vilket väl minskar oddsen för en vinst), men det händer att en trisslott får följa med hem.
Nu har jag ju vunnit 10 000 vid ett tillfälle, vilket då (1997 typ) var lika surrealistiskt som det var att få sitt manus antaget av ett förlag för snart två år sedan, eller för all del att komma på att den jag älskade hade behov av andra kvinnor än mig.

Vad är det mest overkliga du har varit med om?

4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Vi har lite lika uppleverlser där...dock har jag inte skrivit någon så bra bok som du, men vunnit dryga 20 000 vid ett tillfälle och det andra totalt mest, värst overkliga var att komma på att jag var nr 5 i en hög av 6 st....
Kram
Adela

Martina sa...

Att jag nästan skaffat mej ett eget liv :)

Åsa Hellberg sa...

Adéla; ja, usch.

Martina; heja!

Anonym sa...

Att den jag trodde var det bästa - efter barn - som hänt mig i mitt liv skulle visa sig vara den värsta upplevelsen som jag varit med om också.
Men än är inte historien slut - och absolut inte mitt liv (som på nåt vis är på väg att blir bättre än innan)
Sanna