måndag 20 december 2010

Måndagen rullar vidare

i rätt maklig takt och som ett avbrott i arbetet skriver jag en julklappslista som jag ska ha i handen när jag rusar ut i handeln på torsdag.

Som sagt, det är bara sonen (och barnen på västkusten,men det är redan skickat) som får paket i år men för att det inte ska bli allt för tomt under granen får han många.
Som den tonåring han är önskar han sig pengar, men just på jul tycker jag att det är roligare att ge bort paket.
Eftersom farmor och mormor inte firar med oss så tror jag att deras julklapp är just kronor, och då blir det ju en bra mix av det man önskar och överraskningar.
December är annars en trist månad för augustibarn eftersom de bara får halva studiebidraget av någon anledning (det har något med det före detta barnbidraget att göra) och han säger själv att han skulle vilja ha ett extrajobb.

Mamman applåderar och tycker att det vore alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: