söndag 12 december 2010

Jag skulle ha tagit

fram alla tomtar den här helgen, men kom på att det bara var elfte december igår så jag skjuter upp det till nästa helg.
Då är det fortfarande en vecka kvar till jul så det blir ju alldeles utmärkt, eller hur?

I morgon är det 13 december.
Tvåan slås på klockan 07.00 samtidigt som mamman bjuder på luciafrukost.

"Lucia
I år är det Södra Latins kammarkör under ledning av dirigent Jan Risberg som sprider luciastämning. I luciatåget medverkar 90 elever från Södra Latins musikgymnasium som framför traditionella och stämningsfulla lucia- och julsånger i Kungsholms kyrka i Stockholm."

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag blir så putt när jag/vi missar allt sånt där :-( Vi ser ju på svensk TV men är + 1 timme, så klockan sju hos er är vi alla på jobb redan...och på kvällen börjar allt så sent så då sover (vi) jag... hmpf... Hoppas det blir vackert :-)

Shamrock sa...

Jag saknar verkligen att gå Luciatåg. Jag älskade det hela skoltiden

HOUSE of ADELA sa...

Mysigt med lucia! Tycker det blir perfekt med tomtar från nästa helg=)

Kram
Adela

Unknown sa...

Jag gick på Adolf Fredriks musikskola och får fortfarande ståpäls när jag hör lUCIAsångerna. Det var så stämningsfultt.....

Spader Madame sa...

Jag, som varandes gammal Södra Latinare, kommer naturligtvis att kolla. Och nästa helg blir perfekt att ta fram tomtarna!

Maj Korner sa...

Åh, vad bra att du påminde mig om att det är Lucia på teve!

Åsa Hellberg sa...

Åh, det var så fint, så fint!