lördag 18 december 2010

Jag är glad att vi inte

ska åka till västkusten över jul.
Det är aldrig kul att åka så långt om det blir mer snö och och halt.

Kommande vecka jobbar jag till och med onsdag eftermiddag, sedan blir det tidig uppgång på torsdag för att köpa all helgmat... och julklappar till sonen.
Att ha en pytteliten familj är bra just när det gäller klappar.

En jul hade jag väldigt mycket pengar.
Jag tänker inte berätta hur många sådana jag satte sprätt på men jag kan berätta att det var oerhört roligt att få ge bort så många fantastiska presenter som jag kunde göra då.
Presenten till mig själv var att kunna vara utan inkomst i över ett år samtidigt som jag gick en utbildning och skrev en bok.

I år är ordningen återställd; några få utvalda presenter och bara till sådana som inte är myndiga.

3 kommentarer:

Madlar sa...

Det är så befriande att inte ränna runt o köpa klappar till släkten. Döttrarna får klappar men alla andra får en trevlig kväll tillsammans med oss som gåva.

Spader Madame sa...

Håller med, den enda julklapp som blir köpt är åt Junior. Beställd och klar, ska bara hämtas där den ligger på posten. Äldste sonen, studentgrabben får en välbehövlig extraslant! För att jag/vi har råd. Helt enkelt.

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter sansat och bra. Vi gör lite samma här i år.
Och du, det snöar och snöar och yr och yr så det är nog bra att du inte kommer hitåt för det lär bli mer enligt alla rapporter.
Agneta kram