torsdag 9 december 2010

Jag laddar kameran


inför kvällen föreställning på skolan. Min egen lilla rosa som allt för sällan används.

Oftast är det mobilkameran som används och i dagsljus är den alldeles utmärkt men ikväll behöver jag riktiga - rosa - doningar.
Batteriet har en halvtimma på sig att ladda, låt oss hoppas att det räcker.

Jag har fått en teaser inför julshowen som handlar om en orientalisk hiphoplåt och det låter ju juligt och fint.
Om den symboliserar musiken vi ska få lyssna till så behöver jag i alla fall inte riskera att bryta ihop i tårar som jag gör när barn högt och falskt sjunger Sankta Lucia, och det kan ju vara skönt för sonen.

Att ha världens mest lättrörda mamma kan vara påfrestande, särskilt när hon snyftar med ljud och mycket snor.


5 kommentarer:

Gafflan sa...

Det blir nog en toppenkväll! Den där lättrörda snorigt ljudliga sorten finns här också. Det blir värre ju äldre jag blir!
Kram

Anonym sa...

Haha, jag kan knappt se på nyheterna utan att böla längre, det kommer med åldern gissar jag. Hoppas kvällen blir trevlig!

Pennelina sa...

Vilken liten goding till kamera ;-)

Saknar min Cyber-Shot, men min nya kamera är faktiskt bättre... så jag ska inte klaga...

Låter härligt, då :-D Det med julshow och lättrörd mamma...

Kramar <3

Shamrock sa...

Jag har oxå en gammal cybershot (ännu mer antik än din) och inte är den rosa heller

Åsa Hellberg sa...

Shamrock: "Ännu mer antik än din". Va?:) Är en två-tre år gammal kamera numera antik? Suck, jag hänger verkligen inte med längre...