tisdag 14 december 2010

Det blev inget coachbesök.

Hennes bil brakade ihop och istället för att träffa mig fick hon ringa en bärgare.
Jag fick mig ändå en tur till stan och det bästa med det var att få åka därifrån.
Det är ungefär så mycket jag uppskattar innerstadslivet...

Istället fick jag åka hem och titta på Oprah som - tillsammans med vänner - är i givartagen.
"Änglar kommer i alla former" sa hon just, och kanske är det så.
Själv har jag inte varit så vaken på ängleriet, men det har ändrat sig på senare år.
Det händer nämligen att jag blir bönhörd.
Av vem vet jag inte, och mitt tack går mer ut i luften är till någon särskild.
För tackar gör jag.
Varje dag.

3 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig -men du hittade tydligen fram, omvägarna till trots:)

Åsa sa...

Änglar kommer verkligen i alla former. Även om man inte tror: Så finns det människor som tar större ansvar när man behöver dom. Lånar ut lite extra kärlek.
Ser man dom där små magiska ögonblicken som faktiskt sker hela tiden, så häpnar iaf jag hur vacker världen är

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det är så sant. Änglarna kommer i alla former. Så fint. Och tack försöker jag också säga och känna varje dag. :-)

Ha en fortsatt fin dag!