tisdag 28 december 2010

Men titta vad jag fick av



Jag tar glatt emot den trots att jag inte följer de regler som säger att jag måste skicka den vidare.
Däremot berättar jag gärna tre saker om mig själv.
  • Som fjorton-femtonåring åkte jag med Friluftsfrämjandet till en norsk skidort. Där jobbade en skidlärare som säkert var 20 år äldre än jag, och han hade svårt att hålla händerna borta från mig. Jag var barnsligt smickrad, hade alldeles för mycket makeup för mitt unga ansikte och de vuxna ledarna som var med hånade mig för den fysiska uppvaktningen där de istället borde ha skyddat mig och bett skidläraren dra åt helvete.
  • När jag var nio anmälde jag mig till en talangtävling i Fjällbacka trots att jag inte fick. Jag förstår än idag inte hur jag vågade (trotsa mamma/mormor alltså. Sjunga har jag alltid vågat).
  • Jag är otroligt sen på all ny teknik och skaffade en begagnad VHS först när alla andra hade börjat installera sina Dvd.

Inga kommentarer: