lördag 1 januari 2011

Det blev bomber och granater

även i år.
Jag säger alltid nej men hänger alltid med när sonen ber snällt.
I år var vi på Gubbängsfältet och överallt stod små det klungor av människor som skickade iväg sina raketer.
Där fanns också grupper av rätt berusade ungdomar och jag är tacksam för varje högtid som går och som sonen väljer bort alkohol.

Jag tänker inte säga något om året som gick, inte heller något om det vi har firat in nu.
Det blir som det blir.
En del bra, en del skit och så det där grå som är det kanske är det allra mest behagliga.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Det smällde rätt rejält här med och trots snön kunde man se en hel del. Ha en god fortsättning på 2011

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma, Shamrock!

Anonym sa...

God fortsättning!! och tack för allt du delar med dig av, jag är så glad att du finns. Har aldrig gillat nyår, har alltid fått en släng av ångest av allt som ska börjas om, men i år hade jag faktiskt en liten annan känsla, jag har ett helt TOMT år framför mig som jag själv väljer vad jag vill fylla med (ja, nästan själv i alla fall) Jag bestämmer åtminstone vad jag vill skrota och vad jag vill ha kvar, känns häftigt. kram jeanette

Åsa Hellberg sa...

Härligt Jeanette!
Kram till dig också.