onsdag 11 mars 2009

Besatthet och konsekvenser


Det började med gröna, sura äpplen när jag var gravid. Någon informerade mig om att dessa "cravings" var helt normala för en gravid kvinna och skulle gå över i samma sekund barnet hade kommit.

Denna någon hade rätt. När det gällde de gröna, sura äpplena.


Hon varnade inte för morötter , och att intag av 1 kg om dagen inte är riktigt normalt när bebisen är ute, kan gå och är 5 år.

Hon glömde helt bort att nämna att Wasa sportknäckebröd, med 5 procentig klisterost under finhackad ruccola och persilja, inte är lämpligt att äta 12 skivor av varje dag.


Jag hade orangefärgade händer och fötter ett år efter jag slutade med mina morötter, och magen gav varnande signaler (?) bara jag kom i närheten av fullkorn.


Inga av dessa livsmedel nyttjar jag idag, men jag har annat på besatthetslistan:


  1. Nikotintuggummi. (En nödvändighet sedan 7 år.)

  2. Lypsyl. (Kan någon leva utan det?)

  3. Näsdroppar. (Ett par puffar om dagen gör susen.)

Tror jag slutar där.

Inga kommentarer: