lördag 5 september 2009

Fästmannen

köpte nya gardiner igår och idag är han på jakt efter en matchande soffa.
Smakrådet Hellberg stannade dock hemma för att vakna i lagom takt, natten efter discohämtningen.

Det var två blöta ungdomar som klev in i bilen efter skumpartyt, men det våta och kalla var tydligen roligast i år.
Det nogsamt plattångade håret hade lockat till sig av fukten och bandanan satt lite på sned med en stor klick skum mitt på, men det gjorde inget. Skumbad med 1500 femtonåringar var kul, och den eventuella spridningen av influensabakterier var verkligen inget som dessa badglada ungar tänkte på.
Jag förstår inte det.
Själv tänker jag på det hela tiden.

Något helt annat; på Ikea igår träffade jag en liten flicka som sa att hon var "till exempel fyra år".

Jag tror jag snor det exemplet.

Inga kommentarer: