torsdag 24 september 2009

Datorn är ivägskickad

och coachen filar naglarna medan regnet smattrar utanför.

Igår tog man äntligen, efter 6 månader, bort den lift som har använts för att föra byggarbetarna upp och ned på fasaden som har renoverats från topp till tå.
Tån är just där min lägenhet befinner sig, och utanför min balkong har liften - storlek gigantisk - parkerats varje natt. Nu är den borta och ljuset har kommit tillbaka.

Ja, inte just nu när himlen äntligen har behagat bli kolsvart och det mullrar så där skönt. Mina stearinljus skiner så fint i mörkret, och att ta en promenad till affären är inte att tänka på just nu.
Jag måste dit idag i alla fall, för lägenheten kommer snart att fyllas av trevliga ungdomar som vill bli gödda, men jag kan vänta till det ljusnar lite...eller ta bilen.

Vi får se; så länge filar jag på medan regnet smattrar utanför.

Inga kommentarer: