tisdag 29 september 2009

Det är riktigt kallt

i mitt rum när jag lämnar sängen på morgonen tack vare att jag numera törs ha dörren till balkongen öppen.
Och jag sover som en stock.
Antingen är jag vansinnigt trött eller så är det allt det där kalla som fungerar som sömnmedel.
Oavsett vilket så tänker jag fortsätta att släppa in luft även om den är alldeles buskall på morgonen.

Det känns så underbart kyligt den här morgonen att vantarna nog måste på.
Om jag hittar dem vill säga.
Jag är inte riktigt klar med garderobsbytet från sommar till vinter än, men nu är det väl verkligen hög tid, eller vad säger ni?

Det händer att får möjlighet att utstöta små glädjerop över kläder jag har glömt att jag har, det hänger ju ett och annat plagg på mina galgar.
Just nu önskar jag att jag har glömt en cool skinnjacka längst in i garderoben, även om sannolikheten för det är lika med noll.

Å andra sidan; hur stor var sannolikheten att jag skulle skriva en bok och föreläsa på bokmässan i lördags?
Betydligt mindre än att hitta en skinnjacka bara så där, det kan jag garantera.

Inga kommentarer: