torsdag 10 september 2009

Mål

Jag tänker inte berätta om vad min coach och jag pratar om, det känns allt för privat (haha), men jag kan säga något om dessa ord som kom upp; mod, se, höra, känna.

Just det kom upp i ett samtal om hur vi förhåller oss till det vi är rädda för; och hur viktigt det är att vi ser vår framgång innan den kommer.

Först gör vi det framgångrikt i huvudet (och visualiserar det vi vill se, hör det vi vill höra och känner det vi vill känna)... sedan gör vi det framgångrikt på riktigt.

Lite (eller kanske exakt förresten) som det mål jag satte när jag gick min första coachingkurs och innan jag hade skrivit ett ord.

Mitt mål finns med i Casanovas Kvinna, och idag ryser jag när jag läser föjande efter att ha avslutat kapitlet innan med att "Jag skulle skriva en bok".

Kapitlet heter "Ska jag".
"Jag målar min resa från nu och framåt ljust med glada gubbar, och i mitt önskade läge står jag framför en grupp människor som lyssnar till mitt föredrag."

Jag var arbetslös och utbränd men vågade ändå satsa mot ett mål som jag då inte visste om det skulle bära.

Idag vet jag.
Och jag är förbannat stolt över mig själv!

8 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Ja, det ska du vara ;)

Marie sa...

Jag ser fram emot att få läsa din bok, behöver få läsa din bok.. hoppas den kommer snart !
Och jag tycker också att du ska var stolt över dig...!

Kram från Marie ♥

Anonym sa...

Du har all anledning att vara stolt över dig själv - av flera anledningar.
Grattis!
Sanna

Unknown sa...

Klart du ska vara stolt!

Agneta sa...

Om jag var i dina kläder och det du klarat av under ett år (?)så skulle jag spricka av stolthet!! Du är bäst!

Anna sa...

Och det ska du vara också. Stolt menar jag.

Väntar... ;)

Simona sa...

Härlig känsla! Njut!
Kram
Simona

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack flickor!

Kram Åsa