tisdag 15 mars 2011

Eftersom jag fick två exemplar

av Hemmets Journal kom jag på att jag ju kan lösa korsord.
Det finns hur många som helst i den tidningen.
Sagt och gjort, jag plockar fram min tidning och bläddrar fram till de kryssade sidorna.
Nu jäklar ska cellerna få jobba.
Ångest och ängslan, tre bokstäver. Oro. Ha, det här var lätt.
Tilltal till många, två bokstäver. Ni. Det här är en promenad.

Hovdjur, fem bokstäver.
Fem bokstäver.
Inte häst.
Inte åsna.
Hovdjur?
Vaddå hovdjur?

Nu skiter jag i det här j-vla korsordet.
Det var en fruktansvärt dålig idé.

12 kommentarer:

Simona sa...

Hah hah haaa!

Fru Venus sa...

:-)) Kossa?

Fru Venus sa...

:-)) Kossa?

Spader Madame sa...

Åsna?

;-))

Spader Madame sa...

Det hade du ju redan provat, ja- gjort e gjort!

Simona sa...

K-A-M-E-L!!!

JCMAS sa...

Fast kameler har ju klövar.. de är delade. Alltså, typ.. kamelens fötter.

Korsord är inte riktigt språk. Sådeså!

Jag förstår varför du gav upp och jag slipper känna mig ensam :)

Anneli Stålberg sa...

Irriterande saker, de där korsorden :)

Fru Venus sa...

God morgon :-) Googlar man SI-leden får man ganska bra svar, men lite snabbt, leder vid bäckenbenet (problem efter foglossning vid graviditet)där nerverna ligger fel, har hamnat i kläm mellan ben och ligger och skaver och blir klämda när jag går, speciellt i trappor. Smärtsam behandling, men den är effektiv sen i 3 - 4 månader. "Felet" är kvar men bedövat så att jag inte känner smärtan.

Åsa Hellberg sa...

Simona Och Venus kan ha rätt, även kossor och kameler är tydligen hovdjur... trots sina KLÖVAR.

Ska man behöva ett lexikon för att lösa ett korsord tänker jag inte vara med.

Gafflan sa...

Det kan inte vara ett djur som har med hovet att göra? Kungligheter eller så...? Bara en tanke.

Anonym sa...

ZEBRA....kanske....hon besserwisser-Mari igen.