torsdag 10 mars 2011

Jag begriper inte hur man steker

i matolja.

I dag var min alldeles utmärkta olje - och smörblandning slut och jag var nödd och tvungen att använda enbart rapsolja.
Det härliga skummet uteblir därmed och utan det är jag lost.
Ren olja syns ju inte ens i pannan.

Nu är det svårt att misslyckas med frysta köttbullar och det var ren tur att det var dessa snabbisar som skulle i pannan idag.

Så här ser den ut, Hellbergs favorit




Ihop med min stekpanna och fläskfilé är den fantastisk.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Nä-ä det går inte att steka i bara rapsolja men jag har bregott hemma och det går att klicka i lite sånt :D

Åsa Hellberg sa...

I love Bregott, men har numera den blå som är perfekt på macka men har för lite fett för att steka i:(

Anonym sa...

Vad olika det är, jag använder bara olja. ;)

Madlar sa...

Nej, olja sprätter ju ner hela köket o kläderna. Tacka vet jag smör/olja i flaska.

Åsa Hellberg sa...

Livet innan Liten; det är nog för att du begriper hur man gör:)

Madlar; Exakt!