lördag 26 mars 2011

För att få plats med det nya

måste det gamla slängas.
Min finfina gamla Ford focus kan till det yttre se liten, pluttig och söt ut, men om ni visste vad space det är när lite säten är fällda.
Idag ska det stuvas in ett stycke fullständigt utsliten kontorsstol, en lika trist tv-bänk och ett databord.

Det kan dock innbära ett smärre problem att den redan är fylld med en massa bra saker.

Igår såg jag att jag hela vintern har åkt runt med diverse årstider placerade i bagageluckan.
De blå- och vitrandiga solmadrasserna ligger där så fint, så också ett gäng pantflaskor av märket Apotekarnes Julmust.

En fröpåse från förra våren och löv från i höstas gör samlingen komplett.

4 kommentarer:

Anki sa...

Fiffigt! En allväders-bil!

Kram

Anonym sa...

Kom nyss hem från soptippen - och jag känner mig sååå lättad av att ha blivit av med en hel kärra med skräp. Var kommer det från, egentligen?

Anonym sa...

Du har haft en annan typ av kalender - sån som man hade i skolorna (i alla fall förr) där man klistrade på ett märke för var månad - i din bil :)
Jag tänkte på -och såg den med mina inre ögon - med andra ord på den kalendern när du berättade om ditt "bagage".
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Världens bästa bil:)