lördag 26 mars 2011

Tusen tack

Pernilla för en fantastiskt trevlig kväll!

Simona var förstås helt lysande och något annat hade jag inte förväntat mig.
Hon hade tagit med sig sin researchpärm och jösses vad information om 1880-talet hon hade samlat på sig. Det var oerhört spännande att se tidningsurklipp, festmenyer, byggnader och klänningar från de åren. Hon hade i sin pärm detaljerade beskrivningar på hur korsetterna var uppbyggda och varifrån alla juveler kom. Vilket jobb hon har lagt ned. Nästa gång jag läser Överenskommelser är jag övertygad om att jag kommer att lägga märke till de detaljer jag hoppade över vid förra läsningen.

Jag var hemma vid elva och halv ett kom sonen från sin väns födelesdagskalas.
Någon sovmorgon blev det inte idag trots att det var planen.

Den träningsvärk jag hade i vadmusklerna efter att i rask takt ha marcherat upp sju trappor för att leta efter en hiss i förrgår är värre nu på morgonen och jag staplar trött runt med min kaffekopp i handen.
Å andra sidan är träningsvärk ett tecken på att totalt döda (men stora) muskler har jobbat.
Det är bra.
Jag ligger ju verkligen i hårdträning...

Inga kommentarer: