tisdag 29 mars 2011

Knappt en vecka kvar

till föreläsningskvällen på Rival och i huvudet börjar jag bli klar.
Mentalt har jag redan stått på scenen många gånger.
Det underlättar förstås att jag själv har suttit i publiken flera gånger och vet hur det går till, tricket är att flytta mig mentalt från sittplatsen till scenen och se mig själv agera.

När jag föreläste på bokmässan bad jag att få gå in i salen långt innan det var min tur enbart för att kunna visualisera hur jag skulle stå, hur jag skulle kunna röra mig och var publiken skulle sitta.
För mig är det en viktig förberedelse och det ger mig trygghet när det är dags att leverera.

2 kommentarer:

JCMAS sa...

Ja, det underlättar när man liksom "känner sig på plats".

Önksar jag kunde vara där och lyssna på dig!

Åsa Hellberg sa...

Nästa gång!