söndag 13 mars 2011

Jag hade fruktansvärt mycket

make-up på mig igår, lager på lager på lager.
Dessutom blinkade jag med ögon som pryddes av ögonskuggor och mascara.
Fyra timmar efter att allt detta lades på var ögonen fortfarande i perfekt skick.

Det är tur att det var så igår för idag hade det gått fullständigt åt fanders.
Eller så går det så idag för att jag var sminkad igår.
Hönan eller ägget, jag har inte en aning.
Nu har jag droppat i någon form av artificiell tårvätska, vi får väl se om det hjälper.

På menyn idag står det fläskfilégryta med pressad potatis och tillbehör som bananer, ananas och mandariner.
Vi pratar förstås 80-tal och inte mig emot.
Det fanns mycket bra med det årtiondet.
Vem minns inte med en behaglig rysning vitlöksgratinerade sniglar och på det konjaksflamberad pepparstek.
Var man riktigt hungrig (eller rik) kunde man efteråt avnjuta en friterad Camembert.
Dylika middagar sköljdes gärna ned med ett mustigt Riojavin och till kaffet smakade Cointreau väldigt bra.

Idag dricker vi vatten och till dessert serveras en grön och fin Piggelin.
Time changes och jag skulle vilja påstå att det är bra.

Inga kommentarer: