fredag 3 juni 2011

Fredag,

och det verkar som om ni som är lediga kan njuta av en underbar sommardag, i alla fall här i Stockholm.
Nej, jag är inte avundsjuk. Jag tycker också att det är härligt även om jag jobbar. Det där med att slippa sätta på sig en jacka är en höjdare.

Visste ni förresten att i gymnasiet går man som förälder inte till kyrkan och sjunger "Den blomstertid nu kommer" högre än alla andra.
Vad är det för trams?
Är det helt slut på det nu?
Det är inte jag ett dugg förberedd på.
Borde det inte ha gått ut någon form av varning redan i nian så att man då kunde ha snörvlat extra mycket?

4 kommentarer:

Anonym sa...

fick du vara med i nian?
Det fick inte jag - sexan sen var det sluttramsat :)
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Japp, jag fick vara med... men ignorerades:)

nillas liv på pinnen sa...

Gå dit och sjung du! Han kanske kommer uppskatta det sen om tjugo-trettio år när du är död och han tänker tillbaka.

Åsa Hellberg sa...

De stackars gymnasisterna FÅR inte heller gå till en kyrka, och klassrummet går jag inte in och sjunger i. Det passar sig liksom inte, trots att det är en musikklass.