måndag 16 januari 2012

Ett redigerat manus

är nu på väg till redaktören, men om du tror att det är klart med det kan jag meddela att det är det inte.
Nu ska mina ändringar granskas och sedan får jag tillbaka luntan med nya rödmarkeringar och kommentarer.
Så där kommer det att hålla på - fram och tillbaka -ett par veckor till.

Jag undrar vad jag gjorde innan jag ägnade all ledig tid åt att skriva?
Helt ärligt har jag svårt att förstå det, trots att jag hade lediga dagar så sent som i juni.
Läste jag? Rullade tummarna? Träffade kompisar? Målade naglarna?
I don´t know.

Det känns märkligt.

6 kommentarer:

Madlar sa...

Den där fria tiden, fritiden, tycks alltid kunna fyllas av både viktiga o fulkomligt oväsentliga aktiviteter.

Shamrock sa...

hoppas att du får lite sån tid snart - för sån tid är viktig

Spader Madame sa...

Håller med Shamrock! Och tycker du är cool!

Märta sa...

Det är härligt att se att du verkar ha otroligt skoj när du skriver iaf!
Måla naglarna får du tid med när du åker på boksigneringsturné. :)

Åsa Hellberg sa...

Madlar; det är så, va?

Shamrock; ja, men jag tror att jag kommer att studsa på stället.

Spader; tack:)

Märta; bra idé, för så här kan de inte se ut i alla evighet:)

Anneli Stålberg sa...

Det är en hel del som går bort när man skriver :)