onsdag 4 januari 2012

Hutter, hutter.

Men min sista hyacint trivs i kylan intill dörren.
Den kom som en lite överraskning på slutet, som runner up från samma lök som en annan som just hade blommat ut.
Det är sådan små överraskningar som jag gillar när mycket för övrigt är grått, grått och grått.
Dagens promenad blir på stället, det vill säga parkettramp. Jag vägrar att befatta mig med asfalt idag, annat än när jag ska köra på den till kliniken framåt kvällningen.

På fredag är det söndag, men inte hos mig.
Jag tar söndag och skrivdag i morgon.
Dagar hit och dagar dit.
Det är liksom ingen ordning på någonting.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag längtar efter tiden då man kan ha söndag alla dagar - om man vill. Här är det sju nyanser av grått och fyra nyanser av vått.

Åsa Hellberg sa...

Visst hade det varit skönt?:)