onsdag 11 januari 2012

Redigeringsproceduren.

För att få allt rätt och riktigt klipper jag över de digitalt kommenterade kapitlen, ett i taget, till ett nytt dokument.
Det är tidsödande och pilligt eftersom varken indrag eller stycken landar rätt, men det får mig koncentrerad på ett kapitel i taget.
Först när jag är nöjd klipper jag över nästa.
En bra fråga är "när blir man nöjd" och för mig är det när texten rullar lätt i huvudet (skitbra förklarat, Åsa).

Knappt hälften är klart.
Jag stretar på.

7 kommentarer:

Pennelina sa...

Smart!

Kramar <3<3<3

Snäckskalsdalen. sa...

Kan tänka mig att det är pilligt. Men det blir säkert bra. KRam

Kati sa...

Nu måste du bara förklara vad digital kommentering är för något. Please?

Fru Venus sa...

Gud. Kan man ha någon annat att göra det?

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; visst är det.

Snäckan; ja, det blir det förhoppningsvis:)

Kati; eftersom min redaktör sitter i Malmö så är det om inte omöjligt, så i alla fall tidsödande, att skicka stora luntor med kommentarer (vilket annars är det vanliga)i ett pappersmanus.
Istället har hon lagt in dem direkt i mitt word dokument.

Venus; nej:)

Ebba Range sa...

Klart som korvspad - du förklarar så bra!

Åsa Hellberg sa...

Tack Ebba!:)