söndag 29 januari 2012

"Jaha, här går du fortfarande runt i morgonrock",

sa ynglingen när han kom hem från jobbet, totalt omedveten om mitt slit med redigeringen av de sista sidorna.
Jag sliter bäst i morgonrock, eller förresten, morgonrock sliter minst på min rumpa.

Utöver det vanliga petandet skrev jag ett nytt slut.
Vill man ge sin redaktör ett anfall är det en bra grej.

För att ge mig ett anfall gör man rätt i att inte ge mig mat och jag tror att jag ska gå till tvättstugan medan aggressionen ligger och pyr.
Herregud, jag blir nästan rädd för mig själv när jag är så här hungrig.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag har kört mysrock hela dagen med undantag för de 30 min jag var ute på promenad ;-) Hur kan man glömma bort att äta??

Åsa Hellberg sa...

Man kan glömma det om man är jätteupptagen av något, men det är helt obegåvat.

HOUSE of ADELA sa...

Det är väl sååå skönt att unna sig att tumla runt i morgonrock;) Å du jobbar ju samtidigt!

Kramar
Adela

Åsa Hellberg sa...

Hurrudu, Adéla, i den här bloggen använder man inte ordet unna, det är förbjudet. Det är mitt värstaord:)

För övrigt håller jag med om härligheten med morgonrock.

Anonym sa...

Jag hörde faktiskt ett par män här om dagen som sa "ja ibland får man faktistk unna sig...." Det var något vardagligt sammanhang...men kommer inte riktigt ihåg om det var på jobbet, biblan, affären eller på fiket.

Önskar en fin start på veckan
Sanna