söndag 8 januari 2012

Många,

mer begåvade än jag - läser samtidigt som de skriver böcker.
Det gör inte jag, alltså har jag läst en bok senaste halvåret.
Min egen.
Nej, förresten, jag läste ju den där om hundarna också.
Två. Och Läckbergs. Tre.
Däremot har jag sett film, mycket film. Och en hel säsong av Grey´s anatomy på en dag eller två.
Film är inspirerande.
För mig kanske lika mycket som det för er är att läsa.

Just nu rullar Bridget Jones i bakgrunden medan jag öppnar mitt hem för dagsljus.
Granslingan är borta, så också stjärnan och ljusstaken i köksfönstret.
Gardinen i vardagsrummet har dragits långt åt sidan och fönstret blev därmed dubbelt så stort.
Färgade glasljusstakar är utbytta mot neutrala och de söta små ljuslyktorna i alla möjliga färger står i skåpet.
Det som var mysigt igår kändes konstigt nog instängt och ostädat idag.

Min böcker dammar jag av i mars.

7 kommentarer:

Agneta sa...

Jag har börjat lite smått att plocka undan de få tomtar jag hade ställt fram. Granen får stå ett par dagar till, liksom stjärnorna i fönstren får hänga kvar.... men snart så!

Fru Venus sa...

Jag läser alltid samtidigt :-)

Robert W sa...

Hmm, just nu läser jag mycket och skriver intet. Borde kanske lägga ifrån mig böckerna. Fast det kan jag ju inte!!!

Robert W sa...

Glömde säga (om nu någon till äventyrs undrade) att jag just nu läser Agnes von Krusenstjernas Den blå rullgardinen.

Åsa Hellberg sa...

Agneta; du har större än jag ... här var överfullt (och det är det redan innan allt kommer fram).

Venus; jag säger ju att du är begåvad.

Robert; lika smart som åländskan ovan:)

Madlar sa...

TACK!!! Jag sällar mig till skaran av "böckerjagbordeläsamenaldrig hinner". Brukar beta av en hög under semestern men hinner ändå aldrig ikapp. Vi får intala oss att det går bra att skriva egna ord utan att samtidigt läsa andras :)

Åsa Hellberg sa...

Madlar; åh, vad skönt att inte vara ensam.