lördag 21 januari 2012

Jag brukar göra tvärtom,

men inte idag.
Affären först, redigering sen.
För att få röra på benen lite gick jag runt centrum och trodde för ett ögonblick att rovfågeln var ute efter min röda dunjacka, men det var den inte.
Istället dök den in i buskaget och högg till.
Jag tror att jag skrämdes, för när den såg mig släppte den bytet och flög iväg. Under löven, en meter från mig, rasslade det till, och jag kunde följa hur något litet sprang och gömde sig.

Nu har jag letat bilder för att visa er hur den såg ut, men är det inte för korta näbbar så är det fel färger.
Sparvhöken är vanligast, men jag undrar om det var en sådan jag såg?

Fränt var det i alla fall med en rovfågel mitt i Farsta centrum.
NU ska jag redigera.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Råttfångare har man ju hört om, men råtträddare det var nåt' nytt

Åsa Hellberg sa...

Precis:)