torsdag 12 januari 2012

Om man betänker att jag bara för en vecka sedan

inte lämnade sängen förrän om tre timmar,  måste jag säga att den här övergången till ett normal liv ändå går smidigt.
Visst är jag som en zombie - och när jag har redigerat klart för dagen värre än så - men det funkar.

Den enda som inte har förstått nyordningen är katten.
Vid sextiden kom hans tomma vattenskål farande över golvet (att dänga iväg den är hans signal på att den är tom) men efter att ha  fått den påfylld av sin matte som gick i sömnen, la han sig ned och somnade om.
Högljutt. Han snarkar värre än morfar gjorde.

Tja, det var väl det.
En morgonrapport från förorten.

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vatten till katten, kaffe till matten?

Gafflan sa...

Bra rim av Spader.
Hoppas du piggat på dig.

Åsa Hellberg sa...

Pigg som en mört. Det blir kris först vid fyratiden:)

Ebba Range sa...

Jaha - är det tomt i vattenskålen igen då vid fyrasnåret??

Åsa Hellberg sa...

Nej, det är då JAG behöver vatten ... hällt över mig.