måndag 23 januari 2012

Om man vill att tvätten

ska vara ren när man kommer tillbaka till tvättstugan är det bra om man har satt på maskinen. Alldeles särskilt är detta bra om torktumlaren är sönder och allt måste hängas upp.

Så, har jag gjort något vettigt idag?
Ja, jag har ångrat mitt beslut att byta tv-leverantör.
För bökigt.
Just nu behöver jag same, same.

Något helt annat: På onsdag ska jag fika med en av mina bästa vänner.
Vi har inte setts på snart fem år.
FEM år.
Det känns som igår.
Visst är det konstigt?

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Very strange indeed, det där med tidens fart.

Anonym sa...

Det är så med bra vänner...
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Visst är det märkligt, det där med tid.

Sanna; ja, det finns ju andra sett att hålla kontakt på nu för tiden, tack och lov.