tisdag 3 januari 2012

Jag får en hel del anonymkommentarer

härifrån till min mail, som jag har svårt att utröna om de är spam eller inte. Blogger flyttar dem till "skräplådan" vilket kanske är ett tecken på att det inte är vanliga kommentarer, trots att de är på svenska.
Om du har kommenterat för första gången, och inte fått något svar, så skaffa dig en signatur. Då tror jag att det går bra.

För övrigt är det så mycket tisdag idag att jag inte har något att säga, mer än att jag beundrar er som kan skriva kvällstid.
Om jag någon gång skaffar ett vanligt jobb blir jag nog hänvisad till att skriva på helgerna.
En bok behöver ju inte produceras på två månader som mina två första gjorde.

Trean kommer att ta fyra som det ser ut just nu, och fyran drar jag igång i mars.
När jag läser det nu låter det nästa bisarrt.
Jag är ett freak.
Manisk.
Efter trilogin kanske jag ska vila lite?

12 kommentarer:

Shamrock sa...

2 månader? Jag är imponerad, har alltid trott att det tar mycket längre tid

Unknown sa...

herregud vilken speed!

Hanna Lans sa...

Jag var helt säker på att jag aldrig skulle kunna skriva på kvällstid. Så har det visat sig att jag numera skriver allra bäst just då!

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; det gör det kanske, men skriver man på heltid som jag i princip gjorde då kan det gå fort.

Liz; japp, Galenskap förstås, men jag har inga andra hobbies och ett barn som är självgående:)

Åsa Hellberg sa...

Hanna; å, vad bra att höra.
Jag blir nog tvungen att prova det framöver. Hoppas min reaktion är som din.

nillas liv på pinnen sa...

Det tycker jag det låter som att du gjort dig förtjänt av.

Spader Madame sa...

Hålle med Nilla. Ta en tur till någon av skrivarlyorna. Ta med sonen också...

Fru Venus sa...

Gud i himmelen o få skriva dagtid..... du är lyckligt lottad! :-)

Anonym sa...

Jsg tycker det verkar som du har skoj?!
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Nilla; jag har det va?

Spader; I wish ...

Venus; jag jobbade tre dagar i veckan och skrev alla andra. Det är nästan heltid, i alla fall halv:)

Sanna; ja, om jag har. Men jag vill också ladda om:)

Cecilie von der Ohe sa...

Godt nytt år! Det virker som det kan variere mye hvor lang tid en forfatter bruker på å skrive en bok. En ting jeg ikke forstår, er hvorfor dere jobber som noen gale like før dere skal levere inn manus, i stedet for å arbeide jevnt med det året gjennom.

Cecilie

Åsa Hellberg sa...

Cecilie; det beror oftast på förlaget och att man har fått en deadline inför utgivningen.

Om man inte har ett förlag i ryggen kan man förstås jobba hur länge man vill:)