torsdag 24 september 2009

8 timmar

senare är jag riktigt utsövd och tre koppar Gevalia på det har sett till att jag dessutom är pigg.
Bra, för idag är listan på göra-saker lång, och de inkluderar mer personliga än yrkesmässiga uppdrag.
Bland annat ska sonens gamla dator tömmas på information för att sedan levereras vidare till en kompis; alltså kommer pcdoktorn hit och hämtar hårddisken.

För i världen kunde man sätta in en cd och göra en total återställning, men inte nu inte. Det är så bökigt att jag, som är normalbegåvad på teknik, inte kan lösa det utan hjälp av expertis.
395 pix kommer det att kosta, och det kan det väl vara värt för att få bort all gammal information?

Andra punkter på listan är appplicering av rött nagellack, hyfsande av ögonbryn och koll på skor som jag kan gå i på mässan.
Ett par på scenen och ett par att kliva runt i är planen, å andra sidan är det mycket scen på lördag så de höga klackarna kanske får sitta på till jag ska ta mig till centralen och åka hem.

Jag har tackat nej till att umgås på fredagkvällen i Göteborg och ska istället njuta av mitt eget sällskap på hotellet för att vara laddad inför lördagen.
Alkohol har jag struntat helt och hållet i de senaste två åren, vilket var lika bra eftersom jag ändå bara fick i mig det kanske tre gånger per år.

Det gör å andra sidan att jag inte tycker att partyn är särskilt viktiga, och om jag någon gång är på fest blir jag oftast supertrött när alla andra precis har kommit igång.

Vad ska ni göra idag?

4 kommentarer:

Anna sa...

Låter spännande och lite pirrigt!

Ska snart iväg till jobbet. Så glad att det är en bättre dag idag. Än så länge... =S

Åsa Hellberg sa...

Kram till dig Anna!

Anonym sa...

Idag ska jag skriva lite, och tvätta. Sen ska jag packa och göra mig redo för Göteborg!

kram
Karina

Åsa Hellberg sa...

Vi ses Karina!