torsdag 17 september 2009

Har ni sett i kvällspressen

att en gift -svensk - Hollywoodkvinna har en massa åsikter som får kommentarsfälten att svämma över av arga kommentarer.

Själv blir jag inte provocerad, men det kanske ni blir?

Den här dagen tänker jag ägna mig åt mig själv och en bok.
Camilla Läckbergs "Fyrvaktaren" ska ligga på diskarna och den vill jag ha och läsa omedelbums.
En långpromenad, lite småändringar i mitt mässanföredrag och möjligtvis en tupplur tänkte jag också klämma in.

Jag har varken tid eller energi att lägga på någon annan än mig själv och då undrar jag förstås; när tog du dig en egodag senast?

5 kommentarer:

Anna sa...

Det är lite svårt med egentiden ibland. Fast visst kunde man kanske prioritera lite annorlunda.

Läser just nu en bok av Aino Trosell, och sedan ser jag fram emot att läsa den som kom med posten häromdagen... ;)

Åsa Hellberg sa...

Lägg genast ifrån dig Aino Trosell:)

Och ja, det är viktigt med självet!

Kram Åsa

Anonym sa...

Nej Åsa jag blir inte heller provocerad.
Jag känner mig inte träffad heller av det som jag ser på löpsedeln och mer har jag inte läst.
Alla som blir provocerade - har hon "trampat på några ömma tår" kanske.
Jag tror att i ett förhållande bör man ge och ta emot (jag är emot att ta - berätta vad man vill ha är inte samma sak som att ta)och då ser man till både sina egna och hans behov. Men båda är ansvariga för att göra sina behov kända...
Blev en lång tanke på din fråga *L*
Ha en fin dag
Sanna

Robert W sa...

Vi ska vara snälla mot den där Hollywoodhustrun. En kvinna som heter Anna Anka är redan tillräckligt straffad. :)

Åsa Hellberg sa...

Robert; ja det är ett namn man kan göra mycket av:)

Sanna;det är bra med långa tankar!

Kram Åsa