tisdag 8 september 2009

Tackar som frågar,

det föräldrafria livet känns alldeles utmärkt, även om jag inte har gjort ett dugg som innebär att jag har lämnat min lägenhet.
Igår satt jag som fastskruvad i min soffa (alltid det högra hörnet) där arbetet försegick i en rasande takt.

Idag kommer samma arbete att raderas.

Jag pratar naturligtvis om presentationen till mässan; som vanligt kommer jag att göra om alltihop trots många timmars arbete igår.
Detta kommer att upprepas tre gånger innan lampan tänds, polletten trillar ner, och Hellberg är nöjd och glad.
Jag sätter ingenting vid första försöket trots idogt tänkande, det är nämligen först när det kommer på pränt som jag inser att jag inte är "hemma".

Just idag kommer jag inte att vara hemma. Mässarbetet får vänta till i morgon.
Det är tisdag och idag får jag träffa både enskilda klienter och grupper.

Jag är en mycket, mycket lyckligt lottad människa.

Inga kommentarer: