söndag 20 september 2009

Längtar

efter verklighetsflykten in i Camillas bok, men först ska vi köpa skor. Jag säger vi eftersom de inte är i storlek 38, men kommer att bekostas av min plånbok.

Förra året köpte vi ett par 43:or som fortfarande står oanvända i garderoben.
"Längdtillväxten upphör först längst ut i kroppen, i händer och fötter. Sist slutar ryggen växa."
Detta finner jag på "growingpeople.se" och inser att det är bäst att jag föreslår ett par i för stor storlek.

"Något att växa i" hette det på min tid, och eftersom jag betalar får väl jag bestämma att det är en lysande kommentar även om den är från 60-talet.

Den och "hedra din... moder" känns helt aktuella även idag.

3 kommentarer:

Mia S sa...

Nu så.. är jag hemma från landet och nu ska jag läsa en röd bok med svart text, från pärm till pärm nonstop..

Kram och ha en bra dag :) ♥

Mia S sa...

Nää, svarta figurer och vit text menar jag... ;)

Åsa Hellberg sa...

Det ska bli spännande att höra vad du tycker.

Kram Åsa