söndag 27 september 2009

Jag hade

inte beställt sömn i soffan i två timmar, det kom ändå.
Och nu är jag jättetrött istället för uppiggad av en kvarts bortdomning.

Jag tar och struntar i tvättstugan 19.00, den finns kvar i morgon också.

I morgon är det det måndag, och för ovanlighetens skull har jag klienter då... eftersom att jag är ledig tors-fre på grund av lokalflytteriet.

Just ikväll är jag sugen på en bra film, gärna smörig och tårdrypande. Eller kanske en deckare? Komedi? Thriller?

Lättare att berätta vad jag inte vill - och aldrig kommer att - se: Rysare, Sience fiction, dubbade svenska krimalhistorier och Ensam mamma söker.
Jag fick med lite tv där, men strunt samma.
Hellre ser jag 18 reprisavsnitt av Rederiet än något av ovanstående.

Och min fråga till er blir förstås; vad vägrar ni se på bio och/eller tv?

9 kommentarer:

ufot sa...

Jag håller nog med lite där faktiskt...skräckisar vägrar jag absolut att se sen det andra är jag definitvt inte noga om.
Jag ser väldigt lite på tv, kanske två-tre timmar per vecka eller nåt sånt :)

Anonym sa...

Jag gillar inte skräckfilmer och inte sience fictions när de blir för "knäppa".
Jag tittar inte på ensam mamma, bonde söker fru heller.
Det är vad jag kommer på just nu :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ufot; vad bra eller nå´t:)

Sanna; just det, bonden glömde jag:)

Kia sa...

När lammen tystnar!!

Åsa Hellberg sa...

Kia; håller med, aldrig i livet!

Unknown sa...

Färjan.

Åsa Hellberg sa...

Hur kunde jag glömma Färjan.
Tack Liz.

Cattis sa...

Jag tittar aldrig på rysare.

Åsa Hellberg sa...

Cattis; bra:)