onsdag 16 september 2009

Utmaning från Malin

i Costa Brava och jag tar den förstås.

Ni hittar hennes blogg och frågor om ni klickar här.

1. Har du ett skrivarschema? Typ varje dag en timme mellan 7 och 8 eller skriver du sporadiskt?

Sporadiskt och just nu bara i bloggform, tänker på bok nummer två men är inte klar med vad en tvåa skulle bestå av. Beror också på ettans mottagande...
Casanovas Kvinna skrev jag på varje dag i tre plus tre veckor, jag började bustidigt och slutade runt två.

2. Får du inspirationsbrist ibland eller aldrig, eller snarare tvärtom?

Nej, jag tror inte det.

3. Har du fler skrivprojekt på gång samtidigt? Typ en deckare, några noveller och kanske någon barnbok eller dyligt?

För mig personligen hade inte det funkat, det hade blivit för splittrat. Många kan ha många bollar i luften, medan jag bara blir yr i mössan av det.


4. Hur många "verk" har du fått klart och skickat in till något förlag?

Ett.

5. Hur många gånger har samma bok du skrivit blivit refuserad? Fick du i såfall konstruktiv kritik tillbaks?

Två, varav en var ett första hastverk som inte borde ha skickats. Ingen feedback.

6. Får du dåligt samvete om du inte skrivit på några dagar?

Jag hade inte det då när jag skrev, men jag längtade efter skrivandet under uppehållet. För mig vardet en underbar fristad där jag kunde släppa tankarna på min omgivning.

7. Varför skriver du?

Jag skrev för att jag visste att jag hade en intressant och unik historia, innan dess hade jag inte skrivit någonting. Jag hade dock fått kommentarer på en slags community för "sådana som jag" om att jag skrev lättförståeligt" och det gav mig mod att påbörja den här manusresan.

8. Har du någonting publicerat som man kan få läsa?

Ja, PÅ SÖNDAG!

1 kommentar:

www.malinrocaahlgren.com sa...

WOW! :))) Jätteintressant!!!!