onsdag 30 september 2009

Nu ska jag strax

promenera 300 meter till min nya lokal och hämta nycklarna och promenera 300 meter hem igen.
Så mycket mer av benrörelse blir det inte idag.
Träning står fortfarande på agendan som ett måste, men av någon anledning väldigt lång ned trots att ryggen skriker efter lite styrka.

Jag skulle kunna promenera till gymmet på väg till - eller från - min nya arbetsplats, och på papperet är det en alldeles lysande idé.
I verkligheten kan det bli annorlunda.
Vi får se när jag väl är installerad.
Här avges inte löften som jag sedan väljer att inte hålla.

Vad lovar ni och inte håller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör allt för att inte lova något som jag inte kan hålla. Enda orsaken till ett brytet löfte är dödsfall (mitt eller någon näras) eller en bruten kroppsdel. Jo nu mer finns en sak till - som inte fanns i mitt sinne tidigare i livet - jag tillåter ingen kränka mig eller visa tydligt att jag inte har betydelse för den.
Jag kan ge ett löfte till någon som inte är en vän men en "vän" som inte är en - ger jag mig tillåtelsen att bryta löftet
Sanna

Unknown sa...

Jag brukar säga att jag inte ska använda ordet refuserad och det brukar ju hålla (som bekant) en si så där tjugotre minuter. Men nu lovar jag att jag inte ska använda det ordet mer. Jag tror du kan tro på det.

Anonym sa...

Jag slarvar ibland med "lovandet", det händer när viljan är större än förmågan eller lusten. Jag har slarvat med det genom livet. Slarvat och fyllt på med dåligt samvete till bredden. Nu lägger jag till stödord som "om" för att minimera den där känslan av misslyckande som kommer efter att jag inte hållit saker jag lovat. Jag tittar på min mamma som alltid berättar en massa "måste göra saker" som jag känner bara leder henne till stress och en känlsa av misslyckande då hon aldrig hinner vad hon lovat sig själv och andra.
Men för att avsluta med något jag är bra på så är det att hålla hemligheter. Lovar jag att inte säga något. Då säger jag inget. Men det är ju ett helt annat "lova".

Agneta sa...

Jag har lovat mig själv, hur många ggr som helst, att sluta vara medberoende/kontrollera - men när hjärnan kopplar av så går jag igång.....!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; en dag i taget, ibland en timma...
Kram Åsa