torsdag 10 september 2009

Filmjölk

med jordgubbssmak är vad som serveras i hemmet idag när jag är helt ointresserad av att äta.

Igår kväll däremot överraskade fästmannen mig med en gigantisk räkmacka, upplagd som om den kom direkt från Smögenbryggans många serveringar.
Till och med dilllkvisten på toppen fanns med, och jag behöver väl inte säga att den smakade gudomligt.
Efter mackan tog vi en asfaltspromenad en liten stund, och när vi senare låg och småsnackade i sängen ser jag en pyttig, pyttig svart prick på hans handled som visade sig vara en fästing som precis hade sugit sig fast.

Fästingar och asfalt, är det möjligt?
Tydligen, för den var alltför liten för att suttit där längre.

Kommer de flygande, eller hur sjutton hamnade den på handleden?
Ni som vet, hjälp mig lite.

Inga kommentarer: