måndag 14 september 2009

Karlstad 18.30

En sådan här prydlig toalett har jag i mitt badrum på hotellet i Karlstad där jag nu äntligen har installerat mig.

Det här finemanga hotellet erbjuder en kvällsbuffé; och coach Hellberg fyllde en stor tallrik med diverse grönt, pytt, pastasallad och tomater - och tog in på sitt rum. Mitt sociala jag behöver umgås med en enda person - mig själv - i kväll.

Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden" finns i packningen, men det vet i sjutton om den kommer upp ur den idag. Jag tror snarare att jag ska lägga mig i den stora sängen och zappa till jag zzzomnar.

Rapporten hemifrån talar om en temperatur på 38 snarare än 40, vilket väl får ses som lysande utveckling denna dag fyra av influensan. Det är hest och hostigt i luren, men humöret är det inget fel på varken hos sjuklingen eller fästmannen.
Jag vet inte vem av dem som tog sig en moonwalk-svängom, men det kan ha varit sonen i någon slags återvunnen energiform.

Här i Karlstad finns inga månar; det jag ser från mitt hotellfönster är Löfbergs Lilas fabrik och som varandes en Gevalia och Brynäs- anhängare svider det förstås.

Jag löser det helt enkelt med att strunta i att titta ut.

5 kommentarer:

Sus sa...

Brynäs is da shit!

Och vilken toabild! mumma!

Kia sa...

Toan är det första jag kollar in när jag är på hotell, väldigt viktigt att den faller mig i smaken.

Robert W sa...

Utsikt mot Löfbergs Lila? Bor du på Bilan? Jag är så gammal, så jag minns när det fortfarande var fängelse där.

Åsa Hellberg sa...

Robert; rätt!
Jag har fängelsefönster i mitt rum:)

Anonym sa...

men se, är du i Värmland? Vad gör du här? Välkommen hit, förresten!

kram
Karina