onsdag 30 december 2009

Det händer att jag googlar på Casanovas Kvinna

och idag hittade jag följande inlägg på Anneli Henryssons Oprah blogg:

"Åsa Hellberg släppte tidigare i år boken Casanovas kvinna, som jag förstås skrivit om här på bloggen.
Tänk att Tiger Woods nu gjort den boken superhet.
Inte för att jag brukar vara den som ställer diagnoser, det håller jag mig för god för, men i det här fallet - visst sjutton är det sexmissbrukare han är - inte golfproffs.
Läs boken om så förstår du mer om det som pågår på andra sidan Atlanten. Jag tar inte någon i försvar, men allt kanske inte är svart och
vitt. "

Tack Anneli.
"Allt kanske inte är svart eller vitt"; du har precis förstått vad det handlar om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*studs studs* Vad häftigt det är egentligen! Att det börjat hända SÅ mkt ändå! Oavsett alla skumma reaktioner, i form av ilska och förnekelse och manövrar för att leda in samtalen på det "hemska i otrohet" osv. Så HÄNDER ju saker nu! Din bok, och så Tiger och allt.. det rör på dig ju! Efter att ingen ens känt till begreppet sexmissbruk! WOW! Återigen.. kanske upprepar mig. men jag blir så rörd och tacksam! För vi är ju så många som lidit så mkt, på alla håll och kanter. Innan vi förstod att det fanns en väg ut.

Tänkte på vad någon sa en gång. Att innan en sanning blir accepterad som en sanning, så går den igenom tre stadier. Först så blir den förlöjligad och hånad och förnekad. Sedan möter den våldsamt motstånd. Och till sist blir den accepterad som en sanning. Vi får väl se.

Heja heja! Kram! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Visst vore det bra om "vårt" missbruk kom fram lite mer?

Kram till dig Lizzie.
/Åsa

Anonym sa...

Att säga att Woods inte är golfproffs, bara missbrukare, låter just som en svart och vit beskrivning!

Åsa Hellberg sa...

Hej Anonym.
Svart eller vitt i det här sammanhanget syftade på min bok, inte Tiger Woods. Naturligtvis kan man vara sexmissbrukare och en fantastiskt golfspelare; och det enda jag vet om Tiger är att han är det sistnämnda.