måndag 14 december 2009

I Stockholm är det buskallt,

och jag är snubblande nära att plocka fram mina allt annat än vackra moonboots. Att jag tvekar beror inte på snyggheten utan på den plastpåse som befinner sig mellan ytter-och innerskon och som tydligen ska göra att jag inte blir blöt om fötterna.
Fråga mig inte hur jag tänkte då jag köpte detta par klumpedunser men det troliga är väl att jag frös.

Jag har några sådana där infernaliskt osmarta inköp vilandes i garderoben, och vissa behåller jag som en påminnelse om hur fel och kostsamt det kan bli när jag är "spontan, wild & crazy".

Rättanvänd är spontanitet bra, som idag när jag direkt tackade ja till att skriva en artikel till en större månadstidning.
Det skrivandet blir en lysande sysselsättning några frostnupna stockholmskvällar framöver.

PS, Plastpåsen? Den prasslar. Högt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kallt här i Vänerland också. Fick på mig termodressen, men det var nog lite överdrivet egentligen. Men varmt och skönt... ;)

Åsa Hellberg sa...

Det kanske är det jag ska ha på mina promenader till mottagningen:)